24.11.2014

Oikaisu

Lukija kirjoitti tänään EDILEX-seikkailu -tekstiini, että "Edellä 7 §:n 4 ja 5 momentin soveltaminen edellyttää, että työssäkäyntialueen ulkopuolella olevaan työpaikkaan ei ole sopivaa työvoimaa saatavissa siltä työssäkäyntialueelta, jolla avoin työpaikka sijaitsee. (28.12.1990/1367)"

Minä olin väärässä! Ja sen myöntäminen tuntuu todella hyvältä! 

Tämä minulle uusi tieto (hätäinen kun olin, ja lopetin työttömyysturvalain lukemisen 7 pykälään) kuulostaa erityisen hyvältä juuri tällä hetkellä, sillä minulle on jälleen tarjottu CV-netin kautta silputtua siivoustyötä 600 kilometrin päästä. 



1 kommentti:

  1. Anonyymi11/25/2014

    Onkohan tuo vuoden 1990 muutos vielä voimassa. Nopeasti katsoen löytyi ajantasaisesta laista (30.12.2002/1290) tämä asia myös: "Henkilöllä on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueensa ulkopuolelta tarjottua työtä, jos:

    1) työpaikkaan olisi työ- ja elinkeinotoimiston arvion mukaan saatavissa sellaisia sopivia työntekijöitä, joiden työssäkäyntialueella avoin työpaikka sijaitsee;"

    VastaaPoista